حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد بارش برف مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را تعطیل کرد نرخ مصوب برنج وارداتی برداشته شد

زنجیره کریدور شمال-جنوب در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که زنجیره کریدور شمال-جنوب در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود، گفت:در اوایل راه‌اندازی خط‌آهن رشت-آستارا ۱۰ میلیون تن بار جابجا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 19
کد خبر: ۱۸۴۸۲۸

به گزارش راهبرد معاصر،مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه زنجیره کریدوری شمال-جنوب در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود، اظهار کرد: در کنار تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا تکمیل ظرفیت های بندری نیز در برنامه بوده و مقرر است از مسیر دریا به دریا اتصال با زنجیره کریدوری کامل شود.

 

وی با اشاره به اینکه توافقنامه ایران و روسیه برای تکمیل راه آهن رشت- آستارا اتفاق مهمی در تکمیل زنجیره کریدوری کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: کریدور شمال- جنوب کبه‌عنوان راه گذر راهبردی و مهمی برای کشورهای در مسیر این کریدور یعنی کشورهای روسیه، ایران، آذربایجان و هند، می‌تواند در بهره مندی کشورها از اثرات مثبت این کریدور نقش ایفا کند.

 

وی با تاکید بر این‌‌که تکمیل این کریدور می‌تواند درآمد خوبی را از محل ترانزیت نصیب ایران کند بنابراین به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیای کشور این فرصت ها نباید از دست رود، افزود:‌ سال‌هاست درباره به تکمیل کریدورها صحبت می‌شود و در مقطعی نیز کارهایی انجام شد. اما در این دولت، تکمیل زنجیره کریدوری یکی از اولویت‌های اصلی ریاست‌جمهور بود و از زمانی که بنده مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم، سرعت بیشتری گرفت.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که در اوایل راه‌اندازی خط‌آهن رشت-آستارا 10 میلیون تن بار جابجا خواهد شد و با فاصله زمانی اندکی با تجهیزاتی که داریم جابه جایی کالا 15 میلیون تن افزایش خواهد یافت، اضافه کرد:‌ با تکمیل این کریدور، خلیج‌فارس و دریای عمان که به آبهای آزاد راه دارند با ریل و جاده به دریای شمال و دریای خزر و کشورهای حاشیه خزر متصل می‌شوند.

 

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه 2 شرکت ساخت و توسعه درباره مشخصات فنی خط‌آهن رشت-آستارا گفته است: برای ساخت این پروژه ریلی، احداث 63 دستگاه پل به طول حداکثر 40 کیلومتر و یک دستگاه تونل در نظر گرفته شده است. عملیات زیرسازی 10 کیلومتر ابتدایی مسیر به صورت 2 خطه در قالب راه‌آهن قزوین-رشت- بندر کاسپین در مرحله پایانی و آماده ریل‌گذاری است.

 

منجمی با اعلام این‌که خط‌آهن رشت-آستارا به بیش از 21 هزار تن ریل نیاز دارد گفت: این پروژه ریلی دارای یک دستگاه درجه 1 (آستارا)، سه ایستگاه درجه 2 (صومعه سرا، اسالم_ تالش و لوندویل) و پنج ایستگاه درجه 3 (رضوانشهر_ پونل، ماسال، پره سر، حویق و لیسار) است. بنابر توافق صورت گرفته با سازمان محیط زیست و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در اجرای این پروژه کمترین میزان خسارت به جنگل‌ها از جمله جنگل گیسوم وارد می‌شود.

 

وی تاکید کرد: این محور 10 ایستگاه دارد که ایستگاه رشت آن ساخته شده و حدود 5 ایستگاه تشکیلاتی و باری و 3 ایستگاه مسافری دارد که ظرفیت جابه جایی این مسیر ریلی یک میلیون نفر است.

 

وی بیان کرد:‌ خط‌آهن رشت- آستارا در سال اول ساخت با توجه به تملک اراضی باید پیشرفت 25 درصدی داشته باشد، در سال دوم 50 درصد و در سال سوم (سال1405) و پایانی باید 25 درصد باقی مانده به اتمام برسد./

ارسال نظر